1. Usługi w zakresie udostępniania informacji z Internetu:
- udzielanie informacji dotyczących pracy (szukanie ofert pracy, udostępnianie informacji z zakresu prawa pracy, poradnictwa zawodowego, podnoszenia kwalifikacji zawodowych),
- udzielanie informacji na temat możliwości kształcenia (szkoły, kursy, edukacja przez Internet),
- poszukiwanie i udostępnianie informacji dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
2. Udostępnianie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania.
3. Organizowanie szkoleń w zakresie umiejętności posługiwania się komputerem oraz poruszania się po Internecie.
4. Udzielanie informacji dotyczących podstawowych form korzystania z Internetu:
- zakładanie i obsługa kont e-mailowych,
- obsługa przeglądarek,
- rodzaje i korzystanie z wyszukiwarek,
- grupy dyskusyjne,
- poszukiwanie, zapisywanie i obsługa najczęściej używanych darmowych programów dostępnych w sieci,
5. Prowadzenie, aktualizowanie i udostępnianie internetowej bazy ofert pracy oraz bazy danych pracodawców.
6. Prowadzenie strony internetowej Gminnego Centrum Informacji zawierającej informacje o usługach świadczonych przez Centrum.
7. Udzielanie informacji na temat instytucji publicznych i pozarządowych zajmujących się problematyką rynku pracy i bezrobocia.
8. Pomoc bezrobotnym:
- w poszukiwaniu pracy,
- przy przygotowaniu CV, oferty, podania o pracę,
9. Pomoc dla osób prowadzących oraz chcących rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej:
- udzielanie informacji na temat prawno-finansowych aspektów rozpoczynania
i prowadzenia działalności gospodarczej (gdzie i jak zarejestrować działalność, uzyskać nr NIP, Regon, etc.),
- informacje o sposobach finansowania działalności gospodarczej, produktach finansowych dla przedsiębiorców oraz programach wspierających małą i średnią przedsiębiorczość
10. Organizowanie spotkań pracodawców z osobami poszukującymi pracy.
11. Informacja na temat aktualnych przepisów prawa miejscowego i powszechnie obowiązującego dotyczących prawa pracy, prowadzenia działalności gospodarczej, praw i obowiązków bezrobotnego, podatków, ubezpieczeń, zabezpieczeń socjalnych, etc.
12. Gromadzenie specjalistycznej literatury dotyczącej zagadnień będących przedmiotem działalności Centrum oraz wydawanie własnych materiałów informacyjno-szkoleniowych.
13. Usługi biurowe (redagowanie i przepisywanie pism, kopiowanie dokumentów, wysyłanie faksów).
14. Współpraca ze szkołami i innymi instytucjami edukacyjnymi i szkoleniowymi.
15. Organizowanie kursów, szkoleń i konferencji.
16. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
17. Prowadzenie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy.
18. Organizowanie kursów i szkoleń dla osób bezrobotnych.
19. Pomoc dla rolników w zakresie ubiegania się o fundusze UE.
20. Informacja na temat Unii Europejskiej, możliwości podejmowania pracy za granicą oraz programów i funduszy pomocowych UE.
Do ważnych zadań Gminnych Centrów Informacji należy również promocja regionu i własnej gminy. Dla potencjalnych inwestorów niezwykle istotne jest uzyskanie szybkiej, rzetelnej informacji na temat zasobów gospodarczych, infrastruktury, zasobów ludzkich i możliwości inwestycji na danym terenie.